Grillat, mums!



Önskar att jag hade luktfunktion på den här bloggen...GUD vad det luktar gott när man grillar plus att det smakar himmelskt också. Är ju lyckligt lottad att ha världens bästa grillmäster till sambo, bara han får en öl så kan han stå vid grillen hur länge som helst och resultatet blir alltid lika fantastiskt.

Här är bilder från igår...



Det är både fläskfilé och karré samt wokgrönsaker.
Måste slå ett slag för grillpannan från Åhléns, jäkla vilken bra grej!
Allt som har svårt att ligga still på gallret blir enkelt att hantera i denna panna. Denna dag var det ICAs wokgrönsaker som fick ligga där. Det går ju liksom att stoppa dit de mesta, allt blir ju så gott när man grillar.
Färska champinjoner, körsbärstomater, bacon, majs, annanas mm. Är det nån som har nåt annat tips så säg gärna till.



Hoppsan, köttbiten ser lite bränd ut men det är bara som det ser ut. Den var jättegod. Den vita "geggan" har jag rört ihop och den är supersmarrig till grillat. Hacka tomater och rödlök smått och blanda med sweet chilisås och lite sambal och vitlök. Enkelt och gott.

___________________________________________________



Jag vill bara påminna om min tävling från förra inlägget...
Kom igen och gissa nu!
Verkade vara lite svårt kanske så jag tänkte ge två ledtrådar till.

1. Köpt på IKEA för 10 år sen ungefär.
2. Fisk ( Menar fågel, fisk eller mittemellan)

Appropå en gammal klassisk lek som fågel, fisk eller mittemellan...finns ju sten, sax, påse också och om den har jag en lustig episod jag måste få berätta. Blir full i skratt bara jag tänker på den.

På mitt jobb brukar jag och H ibland köra just sten, sax, påse om vem som ska ta kunden som kommer. En dag när vi satt i fikarummet och första kunden kom så sa H, vi kör sten, sax, påse varpå våran ena målare helt frågande sa...vadå sten, sax, påse??? Hade tydligen aldrig hört talas om den leken i hela sitt drygt 40 åriga liv. Vi fick oss ett gott skratt och han fick lära sig nåt nytt.

Dagens samlade visdomsord blir härmed:

Ett gott skratt förlänger livet och man lär så länge man lever och det är INTE svårt att lära gamla hundar sitta även fast dom är målare. :)


Ha det så bra allihop!

Ingela




Kommentarer
Postat av: Carina

Men jag tror jag blir galen...hur svårt kan det va..

Det kan väl inte vara ett överkast???

Det är ju mer åt "mittimellanhållet".

Nu kommer jag inte att kunna släppa det här förrän jag kommer på det.

Kram/Bigsister

2009-04-21 @ 00:16:03
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Brorsan

jaha där rök min teori om ölkorven. Den lär ju inte ha smakat så bra om den var tio år gammal. Men det kan ju i och för sig förklara varför ni eldade upp den.



Vi kräver mer ledtrådar!

2009-04-21 @ 19:02:47
Postat av: Ylva

Jahaja, nu har jag alltså läst Bergvalls ordlista från det magiska året 1964. Jag fuskade givetvis och läste bara under bokstaven Ö. Kom då fram till svaret på din tävling. Eftersom "klumpen" verkar vara för stor för öronvax se ger jag mej in på ett gäng ÖRNGOTT. YES?????? Bigsister, sorry jag vann!

Det är det närmaste "fisk" som går att komma utifrån Bergvalls ordlista......

2009-04-21 @ 19:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0