Vad är det som går och går...



...och dingar och dongar på hel och halv timme?
Jo, det är ju farfars moraklocka.
Den kan se ut lite olika men detta är ett äkta original gjord av min farfar och den står hemma hos min storasyster Carina.



Visst är den fin?
Snart har jag en också men den ser helt annorlunda ut. Det är min svärfar som gjort den efter farfars ritning och sen lämnat iväg den på målning. Det är bara lite fix och trix kvar med urverket innan vi kan ta hem den.
Jag återkommer med bilder så fort den är på plats.

Om jag ska vara ärlig så är jag lite nervös hur den kommer att passa in...tänk er när en gammal målare gått lös med penslar och regnbågens alla färgnyanser... Ja ja, man ska ha nåt lite udda också och en sak är säker att det finns ingen som har en likadan.

_____________________


Nu är det dags att borsta gaddarna innan det slinker ner nåt mer påskgodis. Måste ha slagit nåt slags rekord i karraätning detta år.(Tänk om Anna Skipper dyker upp till veckan och har dukat upp allt jag stoppat i mig i helgen, då DÖR  jag!)
Tur att det bara är påsk en gång om året.  :)


Ha det så bra!

Ingela


Kommentarer
Postat av: Carina

Jasså det är snart dags för den nya inredningsdetaljen...mycket spännande måste jag säga.

Det där med att den går och går.....stämmer inte riktigt in på min klocka som nu har varit stillastående en hel vecka....Mikael är där och fingrar tätt som ofta men får inte igång den...sorgligt.

Kram/Bigsister....

2009-04-14 @ 08:38:50
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Sussi

Ja visst blir man avis på Carinas fina klocka! Men sån tur du har en händig svärfar som ska fixa en till dig!!! Lyck ost där...

Tingeling Sussi

2009-04-17 @ 18:39:29
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0